Elke maand leggen wij een actuele stelling voor aan het ‘Panel van 1.000 Hilversummers’. Het panel waarmee PvdA Hilversum haar inwoners een stem wil geven in de lokale politiek. Ook deze maand zijn wij weer erg benieuwd naar uw mening.

Serious Request in 2017 in Hilversum

Dit wil de gemeente graag. Serious Request wordt jaarlijks door 3FM georganiseerd om voor een goed doel geld in te zamelen. De gemeente stelt dat dit evenement goed voor onze binnenstad en horecaondernemers is. Bovendien zet het Hilversum als mediastad op de kaart. Gemiddeld trekt Serious Request namelijk zo’n 1 miljoen bezoekers per jaar.

Stelling

Dit breng ons bij de stelling van de maand:




Aan de ene kant lijkt het een mooi feestje voor de stad. Maar is dat eigenlijk wel zo? Aan de andere kant is het ook een duur feestje. De gemeente Hilversum verwacht € 350.000 in te moeten leggen (hiervan moet € 100.000 door ondernemers worden betaald).

Doe ook mee aan de discussie

Wij zijn erg benieuwd naar uw mening. Is het organiseren van Serious Request in Hilversum goed besteed geld? Klik op de stelling om uw stem uit te brengen. U kunt stemmen t/m 3 januari.

11 Comments, RSS

  • Kees Bregman

    says on:
    29 december 2015 at 14:40

    Hoe meer media hoe beter het is voor Hilversum. Het kost een beetje, maar het levert een hoop op. Van mij mag het.

  • Hanny de Zwager

    says on:
    30 december 2015 at 13:26

    Nu we mee maken hoe moeilijk de middenstand het heeft in Hilvlersum, moet deze niet zwaarder belast gaan worden!

  • jan

    says on:
    30 december 2015 at 16:15

    Het is onvoldoende transparant waar het geld heen gaat en hoeveel er aan welke strijkstok blijft hangen. Het geld niet waard dus. Een soort alpe du zes nummer 2 dus.

    • Marc

      says on:
      30 december 2015 at 18:22

      Wat een onzin! 3FM en Het Rode Kruis leggen al jaren gedetailleerd uit waar het geld blijft. Bennie Jolink heeft helaas nogal gemakzuchtig een hoop onzin de wereld ingeslingerd.

  • Twan

    says on:
    30 december 2015 at 17:59

    Natuurlijk doen!!! Prima promotie voor de Mediastad Hilversum, feitelijk een must. Alle zwartkijkers die het allemaal weer te duur of te belastend vinden, moeten stoppen met dat calvinistische gedrag. Hilversum is al bijna de saaiste stad van Nederland. Media trekt steeds meer en meer richting Amsterdam. Kortom zet Hilversum met dit landelijke goede doel event weer eens positief op de kaart. De massa mediale aandacht is juist heel erg goed en welkom voor de middenstand. Denk in opportuniteit ipv beren op de weg. Gemeente heeft geld over (zeker als er allerlei gratis diensten en extra’s worden stopgezet) en kan dit dus makkelijk financieren. Hier heeft heel Hilversum iets aan en verdient zich automatisch terug. Doen dus.!!!!

    • car insurance

      says on:
      20 mei 2016 at 15:36

      I’m not quite sure how to say this; you made it extremely easy for me!

  • Marc

    says on:
    30 december 2015 at 18:30

    Aiaiai, de hoeveelheid tegenstemmers zijn royaal in de meerderheid zie ik na mijn stem vóór. Angst dat het geld zal kosten? Bang dat de stad het niet aan kan wellicht – zo groot is Hilversum nu ook weer niet? Het gaat zéker een hoop geld kosten en ik gok nog wel meer dan de 3,5 ton die hier genoemd wordt – Heerlen was 2x zoveel kwijt. Maar met oprecht geloof voor de goede zaak lees ik http://www.nrc.nl/next/2015/12/18/het-glazen-huis-van-3fm-zet-je-stad-op-de-kaart-1571069 Bovendien kan je je als stad ook verbinden aan de missie van Serious Request en niet alleen kil rekenen. Bovendien denk ik dat de ondernemers in Hilversum een dergelijk initiatief juist goed kunnen gebruiken, mits het op een logische locatie plaatsvindt – dus niet op het Mediapark (ver weg van alles), maar bijvoorbeeld de Grote Markt, zoiets.

  • Fennis

    says on:
    30 december 2015 at 18:59

    Aangezien de gemeente Hilversum een tekort heeft van 8 ton lijkt het mij niet verstandig dit te organiseren.

  • walter

    says on:
    31 december 2015 at 10:43

    Gewoon doen. 1 Miljoen bezoekers drinken allemaal één kopje koffie en eten één broodje, kost al gauw 3,50 Euro. Omzet voor de middenstand 3,5 miljoen. Dan moet een kleine bijdrage toch kunnen?
    Als de gemeente Hilversum graag als de Mediastad ziet verbaast het me dat we al niet veel eerder Serious Request hebben binnengehaald.

  • Ton LUITING

    says on:
    31 december 2015 at 13:49

    ***** ONVERSTANDIG *****

  • ronald

    says on:
    1 januari 2016 at 10:43

    Gewoon doen.
    Is goed voor voor het Horeca gebeuren in Hilversum. Moet wel een feestje van de gemeente worden en qua inzet niet van de politie.